In het nederlands...

Forum for English and all other languages.

Moderators: kokoyaya, Beaumont

gfa
Guest

Post by gfa »

flamenco wrote:Heb je de eerste les van de assimil geleest? Hij begint zo : "mijn vrouw is ziek, mijn dochter is ziek en mijn zoon is ook in bed" :loljump:
Sorry, maar dat is mijn stijlregister.
flamenco
Membre / Member

Post by flamenco »

gfa wrote:
flamenco wrote:Heb je de eerste les van de assimil geleest? Hij begint zo : "mijn vrouw is ziek, mijn dochter is ziek en mijn zoon is ook in bed" :loljump:
Sorry, maar dat is mijn stijlregister.
Dat is geen probleem. Maar ik vond dat leuk, dat je de zelfde zin maakte! Sorry dat was slechts leuk voor mij... :confused:
gfa
Guest

Post by gfa »

Maar dat was leuk ! Ik heb geen probleem met mijn stijlregister !
Ik heb weinig tijd nodig. ;)
ViCh
Membre / Member

Post by ViCh »

gfa Posté le: 07 Mar 2006 00:58 wrote: Ja, maar dat is niet gemakkelijk voor me want ik heb de tijd niet.
Mijn jongste zoon is ziek en mijn vrouw is ook ziek.
En ik begin te werken...ik voel me moe.
Jammer gfa, 58 minuten te laat :loljump:

Ik hoop dat je vrouw en je zoon zich een beetje beter voelen :-?
Dj'a dèl nîvaye divins lès rins ...
gfa
Guest

Post by gfa »

ViChde wrote:Jammer gfa, 58 minuten te laat :loljump:

Ik hoop dat je vrouw en je zoon zich een beetje beter voelen :-?
Ja, ik was te laat ! ;)

En mijn kleine gezin maakt het goed. Wel bedankt.
ViCh
Membre / Member

Post by ViCh »

Xavier[vp] wrote:Inderdaad... Maar ik denk dat Walen nog veel problemen met het Nederlands hebben. Ik ken bijna geen Walen die 100% tweetallig zijn, zelfs bij jongeren, terwijl veel jonge Vlamingen nog heel goed Frans spreken.
Juist (weer) een opmerking op dit ...
Ik was vorige vrijdag te Batibouw ... Meesten handelaren daar zijn Vlamingen en ... Mesten kunnen heel wenig frans spreken !
Ik was met een vriend die informaties zoekte voor het huis van zijn dochter: gelukkig genoeg spreken wij allebei nederlands, want de eerste antwoord dat wij overal gekregen hebben was "een moment ... heu ... mon collègue .... parler français". :-o Voor handelaren vind ik dit een beetje ... kort.
Ik moet ook zeggen dat het niet beter was bij (sommige) franstaligen: in een stand waren ze om 14u al te zat om een duidelijke antwoord te kunnen geven :-?
Dj'a dèl nîvaye divins lès rins ...
flamenco
Membre / Member

Post by flamenco »

Dag mijn vrienden?

Hoe gaat het ermee? We hebben niet sinds te veel tijd samen gesproken... Ik vertrek naar Zeist voor een zomercursus nederlands de volgende week en ik zie, dat ik veel nederlands ben vergeten. Ik behoef te praten een beetje...

Ik ben bang ervoor, dat ik in een lage niveau ga, om dat ik geen nederlands sinds een maand en een half heb niet gesproken! :(

Dus willen jullie graag met me praten? Laten we niet om football spreken, er zijn Italianen in Zeist, ik zal te veel ervoor horen!

We kunnen misschien om ons spreken, hoe gaat het met jullie? en met jullie vakantie?

Flam'
Nederlands
Membre / Member

Post by Nederlands »

Dag iedereen !

Dat is erg interessant, zo'n thema te vinden ! Ik maak nog veel vergrijpen, want ik studeer het Nederlands sinds een week...En alleen...lol...Maar ik vind,dat die taal vrij gemakkelijk is...Dusver althans ! lol :)

Wens mij veel geluk en dank u wel voor jouw aankommend hulp ! lol :)
flamenco
Membre / Member

Post by flamenco »

Nederlands, ik kan niet geloven, dat je alleen tijdens een week Nederlands hebt gestudeert! Ik denk, dat je Nederlands al prima is!

Dat is fantastisch een nieuw nederlandstalige member te hebben! Waar woon je? Studeer je of heb je al een beroep?

Tot straks!
Flam'
Nederlands
Membre / Member

Post by Nederlands »

Ik bekenn,dat ik door de woordenboek van freelang geholpen wordt( tentative de phrase passive, mais bon echec je sais ^^ lol , je ne sais encore conjuguer les verbes,alors j'ai tenté l'allemand néerlandinisé :x :cry: )

Ik bedank je toch wel :)

Ik vind die taal erg interessant, ik ben toch verwondert te zien, zoals gemakkelijk de grammatica is...

Ik studeer nog :)...Geen tallstudien,maar Mathematiks lol :)

Tot ziens =)
Post Reply