Nu förstår jag. Tack så mycket zcalin!
På svenska
Moderators: kokoyaya, Beaumont
- captncavern
- Membre / Member
- j u d i t h
- Membre / Member
Re: Svenska.
captncavern wrote:an honnest playsparkplugloy wrote: - rejält teaterbiten
Att vara "rejält teaterbiten" betyder att man är riktigt sugen på att antingen spela teater eller se på teater.
Hej allihopa!
Jag har läst svenska i MÅNGA år nu och tycker fortfarande att det är världens vackraste språk!
Nej, det är finska!j u d i t h wrote:Jag har läst svenska i MÅNGA år nu och tycker fortfarande att det är världens vackraste språk!
Nu skal vi inte bråka. Både finska och svenska är underbara språk. Jag säger att de skandinaviska språken är de vakraste språken i världen. Jag älskar svenska och finska, men också danska, norska och isländska!didine wrote:Nej, det är finska!j u d i t h wrote:Jag har läst svenska i MÅNGA år nu och tycker fortfarande att det är världens vackraste språk!
Skål!
Nej, det är irländska / chan iad, is í an Ghaeilg an teangaí is áille ar dhroim an domhain !
Och vannetais bretonska / ha brehoneg Bro-Guéned

Och vannetais bretonska / ha brehoneg Bro-Guéned
Last edited by Rónán on 21 Nov 2004 01:09, edited 1 time in total.
Teangaí eile a dh’fhoghlaim, saol úr a thoiseacht.
Apprendre une autre langue, c'est comme le commencement d'une autre vie.
Apprendre une autre langue, c'est comme le commencement d'une autre vie.
Hejsan! Jag är svensk själv - din översättning av läskig är förvisso korrekt - men bara för drycker. Läskig in this case would mean scary.zcalin wrote:Hmmm, if something is läskig, it quenches your thirst, it makes you feel that you are not thirsty any more. "Skaffa barn" means to give birth to children. So - I don´t know, the context should help - your sentence would translate something like one of the follwong: "It´s so exhausting / satisfying to have children". I admit corrections...sparkplugloy wrote:- Det verkar så läskigt att skaffa barn. (j'ai du mal à comprendre le sens exact de läskigt)
43% of all statistics are useless.
-
sparkplugloy
- Membre / Member
Tack.Pontus wrote:Hejsan! Jag är svensk själv - din översättning av läskig är förvisso korrekt - men bara för drycker. Läskig in this case would mean scary.zcalin wrote:Hmmm, if something is läskig, it quenches your thirst, it makes you feel that you are not thirsty any more. "Skaffa barn" means to give birth to children. So - I don´t know, the context should help - your sentence would translate something like one of the follwong: "It´s so exhausting / satisfying to have children". I admit corrections...sparkplugloy wrote:- Det verkar så läskigt att skaffa barn. (j'ai du mal à comprendre le sens exact de läskigt)