Non, ça dépend du nombre de personnes qu'on compare.marinala_b wrote:ah bon d'accord. C'est seulement quand le reste de la phrase ne precise pas le nombre d'enfants, alors?
Phrases anglaises
Moderators: kokoyaya, Beaumont, Sisyphe
- Maïwenn
- Modératrice Arts & Litté.
Re: Effectivement
voilà, parfois j'ai changé de petits trucs, ce n'est pas forcément parce que tu avais faux, mais parce que ça me semblait mieux 
En tout cas les phrases n'étaient pas terribles... la 11 par exemple, je trouve qu'elle ne veut pas dire grand chose, tu pourras faire la commission à ton/ta prof de ma part

En tout cas les phrases n'étaient pas terribles... la 11 par exemple, je trouve qu'elle ne veut pas dire grand chose, tu pourras faire la commission à ton/ta prof de ma part

He had only just finished his work when he had to leave his office9. ...
the least democratic solution would consist of amending the bill, but it would be much easier10 The least democratic solution would consist in amending the bill, but that would be much easier.
current society ça fait bizarre je crois... nowadays peut être ?11 It is almost the same thing as one century ago, but the working conditions are increasingly bad in the current society.
Like you said, it is a matter of opinion; however an attitude as yours is not as widespread as what you seem to believe.12 Like you say, it is a question of opinion; however an attitude as yours is not as widespread as you seem to believe it.
Penn ar Bed
The end of the land
Le commencement d'un monde
The end of the land
Le commencement d'un monde