Svenska? Norsk? Dansk?

Forum for English and all other languages.

Moderators: kokoyaya, Beaumont

Maïwenn
Modératrice Arts & Litté.

Post by Maïwenn »

Flamenco og mig begyndte at snakke dansk i en anden topic, men det er bedre, hvis vi skriver her nu.

Ja, jeg studerede i HCAs by, den er meget smuk. Men jeg synes, at DK ikke er saa smuk. Det er faktisk ret kedeligt, meget fladt. Men byerne er dejlige :) Og jeg kan godt lide DK alligevel !! :)
Penn ar Bed
The end of the land
Le commencement d'un monde
flamenco
Membre / Member

Post by flamenco »

Hej Maiwenn :D

OK, vi kan tale dansk her men du vid, det er meget svaert at tale dansk til mig :lol: . Jeg kan kun sige små tinge...
Jeg kan se, at mange personner kan godt tale skandinavisk på Freelang :-o men det er jeg ikke!!!
Jeg kan ikke sige, hvis DK er smuk eller ikke fordi jeg kender ikke landet. Jeg har set mange foto om Nyhavn i København og jeg tror det er meget smuk men jeg kender ikke ande stede i DK...

Farvel! :hello:
Flamenco
Maïwenn

Post by Maïwenn »

ja, København er en dejlig by. Jeg elsker Nyhavn ! Selvfølgelig er det meget turistik, men det er smukt alligevel :)

Forresten, hvorfor havde du lyst til at laere dansk ?
Penn ar Bed
The end of the land
flamenco
Membre / Member

Det er svaert at sige det på dansk!!!

Post by flamenco »

Jeg havde ikke lyst at studere dansk!!! I første år på universitetet må jeg studere en anden sprog og jeg ...

C'est dur à expliquer en danois! En première année on devait choisir une autre matière pour peut-être changer de DEUG en janvier. Comme je savais que si l'espagnol ne me plaisait pas, j'aurais fais une école... je voulais faire une matière "amusante". A lille on pouvait faire néerlandais, suédois ou danois en grand débutant. Je voulais faire suédois mais je ne pouvais pas à cause de mon emploi du temps. Så begyndte jeg at studere dansk og laereren var meget smuk ;) !!! C'est comme ca que j'ai commencé à faire du danois et comme ca me plaisait bien j'ai continué en auditeur libre au lieu d'arrêter à la fin du premier semestre...

Voilà tu sais tout!! Et toi? Tu as choisi le Danemark par hasard pour ta licence?
Farvel!
Flamenco
Maïwenn

Post by Maïwenn »

Jeg ville studere i udlandet. Mit uni sender folk til Stor-Britanien, Spanien, Nederland og DK. Jeg ville ikke til Stor-Britanien, fordi jeg allerede havde taget der flere gange, og jeg ville ikke være med andre folk fra mit uni (I Swansea f. eks var de 5 fra Brest). Jeg kendte ikke noget om DK, men det lydede interessant og især forskellig J Og jeg er meget glad nu, at jeg valgte det. Om 1 måned skal jeg der igen, til at være au-pair i en familie. Jeg glæder mig til det !!
Penn ar Bed
The end of the land
marinala_b
Membre / Member

Post by marinala_b »

hejsan!

Arg! 3 sidor redan!
Jag pratar svenska ocksa. Men jag kan inte gora den 3 senaste tecken med min dator. tyvarr.
Jag hoppas att ni forstar i alla fall.

vi ses
Marina
Je vends 3 poissons à 80 et j'achète les 4 fenouils à 10 chacun! Youpi!
marinala_b
Membre / Member

Post by marinala_b »

pioupiou wrote: Jag tänker gå på Folkuniversitetet eller nånting annat nu i år, för att lära mig bra svenska på riktigt och inte bara "ståckhålmska" gatudialekt ;)

/Anne
Hej Anne,
det har jag gjort. Men jag tror att du skrivar jattebra redan. I FolksUniversitet ska du inte veta mer. Inte pa kvallkursen i alla fall.
Den basta for forbattrar din svenska ar att lasa i svenska. Tror jag.

Marina
Je vends 3 poissons à 80 et j'achète les 4 fenouils à 10 chacun! Youpi!
Post Reply