Flamenco og mig begyndte at snakke dansk i en anden topic, men det er bedre, hvis vi skriver her nu.
Ja, jeg studerede i HCAs by, den er meget smuk. Men jeg synes, at DK ikke er saa smuk. Det er faktisk ret kedeligt, meget fladt. Men byerne er dejlige Og jeg kan godt lide DK alligevel !!
Penn ar Bed
The end of the land
Le commencement d'un monde
OK, vi kan tale dansk her men du vid, det er meget svaert at tale dansk til mig . Jeg kan kun sige små tinge...
Jeg kan se, at mange personner kan godt tale skandinavisk på Freelang men det er jeg ikke!!!
Jeg kan ikke sige, hvis DK er smuk eller ikke fordi jeg kender ikke landet. Jeg har set mange foto om Nyhavn i København og jeg tror det er meget smuk men jeg kender ikke ande stede i DK...
Jeg havde ikke lyst at studere dansk!!! I første år på universitetet må jeg studere en anden sprog og jeg ...
C'est dur à expliquer en danois! En première année on devait choisir une autre matière pour peut-être changer de DEUG en janvier. Comme je savais que si l'espagnol ne me plaisait pas, j'aurais fais une école... je voulais faire une matière "amusante". A lille on pouvait faire néerlandais, suédois ou danois en grand débutant. Je voulais faire suédois mais je ne pouvais pas à cause de mon emploi du temps. Så begyndte jeg at studere dansk og laereren var meget smuk !!! C'est comme ca que j'ai commencé à faire du danois et comme ca me plaisait bien j'ai continué en auditeur libre au lieu d'arrêter à la fin du premier semestre...
Voilà tu sais tout!! Et toi? Tu as choisi le Danemark par hasard pour ta licence?
Farvel!
Flamenco
Jeg ville studere i udlandet. Mit uni sender folk til Stor-Britanien, Spanien, Nederland og DK. Jeg ville ikke til Stor-Britanien, fordi jeg allerede havde taget der flere gange, og jeg ville ikke være med andre folk fra mit uni (I Swansea f. eks var de 5 fra Brest). Jeg kendte ikke noget om DK, men det lydede interessant og især forskellig J Og jeg er meget glad nu, at jeg valgte det. Om 1 måned skal jeg der igen, til at være au-pair i en familie. Jeg glæder mig til det !!
Penn ar Bed
The end of the land
Le commencement d'un monde
pioupiou wrote:
Jag tänker gå på Folkuniversitetet eller nånting annat nu i år, för att lära mig bra svenska på riktigt och inte bara "ståckhålmska" gatudialekt
/Anne
Hej Anne,
det har jag gjort. Men jag tror att du skrivar jattebra redan. I FolksUniversitet ska du inte veta mer. Inte pa kvallkursen i alla fall.
Den basta for forbattrar din svenska ar att lasa i svenska. Tror jag.
Marina
Je vends 3 poissons à 80 et j'achète les 4 fenouils à 10 chacun! Youpi!