Carbonate Hardness. A measurement of the amount of dissolved carbonate and bi-carbonate ions in water. Expressed in degrees of hardness on the German scale (º dH). One degree of hardness equals 17.9 PPM. See Buffering Capacity. www.aquahobby.com/articles/e_glossary.php
refers to the amount of Calcium Bicarbonate (CaHCO3) is present in the water. This is also called temporary hardness because it is removed by boiling. Also it is referred to as the waters buffering capacity. www.fishtanksandponds.net/headers/terminology.htm
tu trouveras surement ton bonheur là-dedans, grand manitou
You may feel alone when you’re falling asleep
And every time tears roll down your cheeks
But I know your heart belongs to someone you’ve yet to meet
Someday you will be loved
je me baladais à tout hasard sur un site pour construire un bassin de jardin, et dans la rubrique "mise en eau", il y a pH (tout le monde connait: acidité), ensuite GH ( ça c'est dureté totale) et KH (dureté carbonatée)
ça rejoint légèrement ce que j'ai posté ci-dessus, il me semble...
You may feel alone when you’re falling asleep
And every time tears roll down your cheeks
But I know your heart belongs to someone you’ve yet to meet
Someday you will be loved
Beaumont wrote:Merci pour vos réponses ! Bon la question maintenant est de savoir quel est le KH de mon eau pour savoir si le produit va être toxique ou pas.
Je crois que je vais vérifier ça de manière empirique...
Par contre pour $4.49 + les frais de ports en Thailande, il vaut mieux que je rachète ce qui aura éventuellement péri. C'est impitoyable le calcul de rentabilité !