kære luc
Må igen spørge mig selv hvad det er jeg har gjort? og hvorfor jeg ikke har svaret dig på det dengang jeg første gang stillede mig det spørgsmål? (det har jeg måske også forsøgt?) for jeg ved det jo godt og har nok vidst det hele tiden. Jeg har handlet stik imod det jeg følte var rigtigt, og naturligvis viste dette sig at være galt. Er oprigtigt ked af hvis jeg har bragt dig til at tro at mine hensigter var nogle andre og kan godt forstå, hvis du tror det. du må forstå at jeg er ung, og selvom jeg efterhånden kender mig selv godt, er der stadig ting man må opleve for at forstå. for mit vedkommende er det i hvert fald sådan. jeg mærkede at jeg ikke havde lyst til at kærtegne dig i muxia og kysse dig i santiago, men var ikke i stand til at sige fra overfor dine kærtegn og kys. dels fordi de var dine og derfor svære for mig at kende betydningen af, dels fordi den verden der opstod omkring os i de dage forandrede lyssætningen i rummet, så nogle ting blev oplyst og andre blev skjult i skygger.
Jeg vil meget gerne bevare vores venskab, jeg holder af dig, men så længe det foregår asymmetrisk, tror jeg ikke jeg er i stand til det. Sådan er det. det er nok derfor jeg ikke har skrevet.
Tænker ofte på dig. Ked af hvis dette er alt for ærligt, men sådan må det være.
Julie
traduction d'une lettre du danois en français
Moderators: kokoyaya, Beaumont, Sisyphe