Qui accepterait de corriger un texte traduit en Anglais SVP

Bienvenue sur le forum Freelang.com !

Moderators: kokoyaya, Beaumont, Sisyphe

Rosy
Guest

Qui accepterait de corriger un texte traduit en Anglais SVP

Post by Rosy »

Y aurait-il qqln qui pourrait m'aider à corriger un texte que g traduit en Anglais car je ne suis en effet pas une boss en cette langue?? Je vous en prie, je passe à l'oral lundi, je suis desespérée....[/i]
User avatar
Maïwenn
Modératrice Arts & Litté.
Posts: 17565
Joined: 14 Nov 2003 17:36
Location: O Breiz ma bro
Contact:

Post by Maïwenn »

Colle ton texte ici, et on y jettera un coup d'oeil :)
Penn ar Bed
The end of the land
Le commencement d'un monde
User avatar
kokoyaya
Admin
Posts: 31645
Joined: 10 Oct 2002 14:12
Location: Moissac (82)
Contact:

Post by kokoyaya »

Rosy wrote:Texte traduit en Anglais:

The conquest of the power by Hitler
At the following day of theFirst World War, nothing seemed to predestine Adolf Hitler (1889-1945)
with becoming the uncontested Master of Germany since 1933, neither
its social origins nor its personal trajectory: this famous unknown,
wire of a modest Austrian customs officer, was tested without much
success to painting, before beginning like soldier during the Large
War. Having demobilized due to wounds, the army charged it after the
end of the hostilities with supervising the bunches extremists
of Munich, among which a core of German workmen was who were
characterized by their virulent nationalist and racist ideals. Entered
in contact with them, Hitler adhered soon to the party German
national-Socialist workers (NSDAP) founded in 1920 against the
agreements of Versailles, the middle-class Republic of Weimar and the
great capitalism, of which he became the chief. Discovering whereas it
had real talents of speaker and demagogue, it exploited them with fine
policies, initially to acquire a certain popular audience in the
breweries of Munich, in the second time to extend bases of the party
Nazi (2 000 members at the end of 1920, 55 000 at the end of 1923), to
tie bonds with the mediums of extreme right-hand side and to equip the
NSDAP with a clean paramilitary organization (S.A.). However, the
fallen through attempt at putsch in Munich, November the 8, and 9
1923, involved the imprisonment of Hitler, period during which it
wrote Mein Kampf, and the prohibition of the party Nazi. To its exit
of prison, thirteen months later, it arrived nevertheless, thanks to
the celebrity acquired during her lawsuit, to reconstitute its party
and to reinforce its own political influence.



Texte original (en Français):

La conquête du pouvoir par Hitler
Au lendemain de la Première Guerre mondiale, rien ne semblait prédestiner Adolf Hitler (1889-1945) à devenir le maître incontesté de l’Allemagne dès 1933, ni ses origines sociales ni sa trajectoire personnelle : cet illustre inconnu, fils d’un modeste douanier autrichien, s’essaya sans beaucoup de succès à la peinture, avant de s’engager comme soldat durant la Grande Guerre. L’ayant démobilisé pour cause de blessures, l’armée le chargea après la fin des hostilités de surveiller les groupuscules extrémistes de Munich, parmi lesquels se trouvait un noyau d’ouvriers allemands qui se distinguaient par leurs virulents idéaux nationalistes et racistes. Entré en contact avec eux, Hitler adhéra bientôt au parti national-socialiste allemand des travailleurs (NSDAP) fondé en 1920 contre les accords de Versailles, la République bourgeoise de Weimar et le grand capitalisme, dont il devint le chef. Découvrant alors qu’il possédait de réels talents d’orateur et de démagogue, il les exploita à des fins politiques, dans un premier temps pour acquérir une certaine audience populaire dans les brasseries munichoises, dans un second temps pour étendre les assises du parti nazi (2 000 membres fin 1920, 55 000 fin 1923), nouer des liens avec les milieux d’extrême droite et doter le NSDAP d’une organisation paramilitaire propre (S.A.). Toutefois, la tentative avortée de putsch à Munich, les 8 et 9 novembre 1923, entraîna l’emprisonnement de Hitler, période durant laquelle il rédigea Mein Kampf, et l’interdiction du parti nazi. A sa sortie de prison, treize mois plus tard, il parvint néanmoins, grâce à la célébrité acquise durant son procès, à reconstituer son parti et à renforcer sa propre influence politique.
Guest
Guest

Post by Guest »

Voici ma version :

The conquest of the power by Hitler

At the following day of the First (espace) World War, nothing seemed to predestine Adolf Hitler (1889-1945) with (tu n'as pas besoin du 'with') becoming the uncontested Master of Germany since 1933, neither his (c'est une personne) social origins nor his (pareil) personal trajectory: this person of obscure repute, wire of a modest Austrian customs officer, tried his hand at painting (tu gardes ton verbe actif) without much success, before he got himself taken on as a soldier during the Great War. Having been demobilized (c'est le soldat et non l'armée) due to wounds, he was put in charge by the army, after the end of hostilities, of supervising the bunches extremists of Munich, among which a core of German workmen were characterized by their virulent nationalist and racist ideals. After making contact with them, Hitler adhered soon to the German party of National-Socialist Workers, (NSDAP) founded in 1920 against the
agreements of Versailles, the middle-class Republic of Weimar and the
great capitalism, of which he became the chief (leader serait convenable). Discovering whereas he (c'est une personne) had real talents of a speaker and a demagogue, he exploited them on politic purposes, first of all to acquire a certain popular audience in the breweries of Munich, and second of all to extend the conference (assises toujours pluriel) of the Nazi party (2 000 members at the end of 1920, 55 000 at the end of 1923), to tie bonds with the far right sets and to equip the NSDAP with a clean (tu veux dire leur propre organisation? = with their own) paramilitary organization (S.A.). However, the abortive attempt of putsch in Munich, November 8 and 9, 1923, involved the imprisonment of Hitler, a period during which he (Hitler) wrote Mein Kampf, and the prohibition of the Nazi party. When he came out of prison, thirteen months later, he managed nevertheless, thanks to
the celebrity acquired during his lawsuit, to reconstitute his party and to reinforce his own political influence.
User avatar
Bouchera
Membre / Member
Posts: 623
Joined: 09 Nov 2003 02:40
Location: Canada

Post by Bouchera »

Oops, c'était moi.
«Les mots ont rendu leur sens, paix à leurs lettres.»
Daniel Pennac
Rosy
Guest

Post by Rosy »

MERCI beaucoup Bouchera!!!! C super gentil de ta part.
Maintenant je vais rajouter la suite du texte en espérant qu'on acceptera de le corriger.
Encore merci la Miss!

Voici la suite du texte:

A learnedly calculated rhetoric
Fully conscious of its capacities of speaker, Hitler insists lengthily in Mein Kampf on the importance of propaganda, power station in the ideology Nazi and the totalitarian
culture, and in particular of the speeches to galvanize crowd: those
were to be simple and accessible, to contain only one reduced number
of ideas and information. Consequently, Hitler was always addressed to
the people according to same simplistic and repetitive logic.
Pronounced on a tone sometimes déclamatoire, sometimes spell-binding,
its speeches called upon a gestural rhetoric borrowed from the ancient
speakers, associating to it epic the word. The importance which it
attached to the gestural effects and the expressions of the face
appears in the series of stereotypes realized in 1925 by Heinrich
Hoffmann (1885-1957), photographer of the party Nazi as of his origins
then iconographe appointed and friendly personnel of Hitler. These
instantaneous was taken whereas Hitler, upright in front of the
objective, MIME an imaginary speech, adopting in turn a combative,
imperative, ironic installation and visionary, and that, behind him, a
gramophone diffuses the speech in question. Its gesticulations -
raised arms, tightened fists, tended index... - just as exaltées
mimicry of its face - voluntary pout, eyes exorbities or dreamers,
stop hargneusement open, lips outlining an ironic smile... - are as
many effects intended to reinforce the content of its remarks and to
communicate its state of mind to the listeners. A such actor, Hitler managed of
the kind to duplicate his personality to put itself in scene with an
aim of turning the attention on his person then to gather the masses
around him. Vis-a-vis with the public, it had habit to adopt a
méditative installation before starting its speech, which followed a
kind of progression: started slowly, it swelled as the tone went up,
being accompanied then by virulent gestures, then was calmed. If these
photographs are of considerable documentary interest thus to
appreciate the charisma which the person of Hitler released, this last
did not judge any in the same way since it asked thereafter Hoffmann
to destroy negative these photographs, after having diffused some of
them. Conscious of the capacity of the media and in particular of
photography, Hitler - the man more photographed of his time -
controlled its official image indeed carefully, privileging the solemn
and pompeux portraits with the detriment of instantaneous and the
stereotypes taken into private. Thus it was surrounded of some
official photographers and took the practice to mark of a corner the
photographs which it did not want to see publishing. However,
Hoffmann, which all was however devoted to Hitler, does not obey to
him this time and preserved the negative ones secretly, which was
published much later in the press.

The adhesion of the masses This automise in scene which characterized
the speeches of Hitler makes it possible to better include/understand
the reasons of blind confidence and the idolatry which it caused
among its listeners. Its charisma and its ascending lay indeed mainly
in the power of its elocution and the use of a gestural rhetoric. It
could also exploit very well the old ones and the new media - quote
inter alia the setting in elaborate scene of the large gatherings in
the open air, photography in the press, the radio, the technique of
amplification of the sound in the meetings, as well as the
cinematographic current events. Simplifying speeches with the
prophetic accents and a skilful propaganda thus enabled him to
transmit to the people his message, which was summarized with some
fundamental ideological concepts - the national community, purity of
the race, the hatred of the enemy Bolshevik and Jew -, and to
communicate to him its vision of an imposing and prosperous future for
Germany. Extremely of this popular base, Hitler managed to exploit the
general dissatisfaction caused by the economic crisis with 1929 to
rise with the capacity, while taking support on the party of right-hand side
and by obtaining the financial
support of some great industrial groups. Named to the head of the
chancellery of Reich by president Hindenburg on January 30, 1933, it
was devoted to the installation and the consolidation of the new mode,
creating a totalitarian State in which propaganda played a part of
very first plan. Intended for embrigader the masses, it was invaded by
the worship of Führer, of which it offered a glorious image. The
imposing ceremonies main road-Socialists contributed to increase his
immense popularity: on these occasions, the monstrance of the person
of Hitler was accompanied by a ritual carefully codified by Goebbels,
in which many artifices such as the effects of light of the projectors
or a learnedly calculated appearance of the chief reinforced its will
have. Thus conditioned and galvanized by the speaker, crowd was
reached of a kind of collective intoxication, of a fright in which the
fusion of the mystical community with its Führer was carried out.
Exceptional, this "charismatic domination" (max WEBER, Economy and
company. Trad. france Paris, 1971, p. 249-261.) thus constitute one of
the keys to success of the capacity hitlérien.

(Texte en version française:

Une rhétorique savamment calculée
Pleinement conscient de ses capacités d’orateur, Hitler insiste longuement dans Mein Kampf sur l’importance de la propagande, centrale dans l’idéologie nazie et la culture totalitaire, et en particulier des discours pour galvaniser les foules : ceux-ci devaient être simples et accessibles, ne contenir qu’un nombre réduit d’idées et d’informations. En conséquence, Hitler s’adressait toujours au peuple selon la même logique simpliste et répétitive. Prononcés sur un ton tantôt déclamatoire, tantôt incantatoire, ses discours faisaient appel à une rhétorique gestuelle empruntée aux orateurs antiques, associant le geste à la parole. L’importance qu’il attachait aux effets gestuels et aux expressions du visage apparaît dans la série de clichés réalisée en 1925 par Heinrich Hoffmann (1885-1957), photographe du parti nazi dès ses origines puis iconographe attitré et ami personnel de Hitler. Ces instantanés ont été pris alors que Hitler, debout devant l’objectif, mime un discours imaginaire, adoptant tour à tour une pose combative, impérative, ironique et visionnaire, et que, derrière lui, un gramophone diffuse le discours en question. Ses gesticulations – bras levés, poings serrés, index tendu… – de même que les mimiques exaltées de son visage – moue volontaire, yeux exorbités ou rêveurs, bouche hargneusement ouverte, lèvres esquissant un sourire ironique… – sont autant d’effets destinés à renforcer la teneur de ses propos et à communiquer son état d’esprit aux auditeurs. Tel un comédien, Hitler parvenait de la sorte à dédoubler sa personnalité pour se mettre lui-même en scène dans le but de concentrer l’attention sur sa personne puis de rassembler les masses autour de lui. Face au public, il avait coutume d’adopter une pose méditative avant d’entamer son discours, lequel suivait une sorte de progression : commencé lentement, il s’enflait au fur et à mesure que le ton montait, s’accompagnant alors de gestes virulents, puis se calmait. Si ces photographies présentent ainsi un intérêt documentaire considérable pour apprécier le charisme que dégageait la personne de Hitler, ce dernier n’en jugea pas de même puisqu’il demanda par la suite à Hoffmann de détruire les négatifs de ces photographies, après avoir diffusé certaines d’entre elles. Conscient du pouvoir des médias et en particulier de la photographie, Hitler – l’homme le plus photographié de son temps – contrôlait en effet soigneusement son image officielle, privilégiant les portraits solennels et pompeux au détriment des instantanés et des clichés pris en privé. C’est ainsi qu’il s’entoura de quelques photographes officiels et prit l’habitude de marquer d’un coin les photographies qu’il ne voulait pas voir publier. Cependant, Hoffmann, qui était pourtant tout dévoué à Hitler, ne lui obéit pas cette fois et conserva secrètement les négatifs, qui furent publiés bien plus tard dans la presse.


L’adhésion des masses
Cette automise en scène qui caractérisait les discours de Hitler permet de mieux comprendre les raisons de la confiance aveugle et de l’idolâtrie qu’il suscitait parmi ses auditeurs. Son charisme et son ascendant résidaient en effet en grande partie dans la puissance de son élocution et dans l’emploi d’une rhétorique gestuelle. Il sut également très bien exploiter les anciens et les nouveaux médias – citons entre autres la mise en scène élaborée des grands rassemblements en plein air, la photographie dans la presse, la radio, la technique d’amplification du son dans les meetings, ainsi que les actualités cinématographiques. Des discours simplificateurs aux accents prophétiques et une propagande habile lui permirent ainsi de faire passer au peuple son message, lequel se résumait à quelques concepts idéologiques fondamentaux – la communauté nationale, la pureté de la race, la haine de l’ennemi bolchevique et juif –, et de lui communiquer sa vision d’un avenir grandiose et prospère pour l’Allemagne. Fort de cette assise populaire, Hitler parvint à exploiter le mécontentement général suscité par la crise économique de 1929 pour se hisser au pouvoir, tout en prenant appui sur le parti de droite et en obtenant le soutien financier de quelques grands groupes industriels. Nommé à la tête de la chancellerie du Reich par le président Hindenburg le 30 janvier 1933, il se consacra à la mise en place et à la consolidation du nouveau régime, créant un Etat totalitaire dans lequel la propagande jouait un rôle de tout premier plan. Destinée à embrigader les masses, elle était envahie par le culte du Führer, dont elle offrait une image glorieuse. Les grandioses cérémonies nationales-socialistes contribuèrent à accroître son immense popularité : à ces occasions, la monstrance de la personne de Hitler s’accompagnait d’un rituel soigneusement codifié par Goebbels, dans lequel de nombreux artifices tels que les effets de lumière des projecteurs ou une apparition savamment calculée du chef renforçaient son aura. Ainsi conditionnée et galvanisée par l’orateur, la foule était atteinte d’une sorte d’ivresse collective, d’une transe dans laquelle se réalisait la fusion de la communauté mystique avec son Führer. Exceptionnelle, cette « domination charismatique » (Max WEBER, Economie et société. Trad. fr. Paris, 1971, p. 249-261.) constitue ainsi l’une des clés du succès du pouvoir hitlérien.)
Rosy
Guest

PLEASE!!!!!!!

Post by Rosy »

JE VOUS EN PRIE, aidez moi à corriger la suite de mon texte..... (voir texte en Anglais dans le message précédent). Merci!
User avatar
Maïwenn
Modératrice Arts & Litté.
Posts: 17565
Joined: 14 Nov 2003 17:36
Location: O Breiz ma bro
Contact:

Post by Maïwenn »

Ben tu reconnaîtras que c'est hyper long !

Je verrai ce soir si j'ai le temps de regarder au moins le début...
Penn ar Bed
The end of the land
Le commencement d'un monde
User avatar
ann
Membre / Member
Posts: 2915
Joined: 24 Nov 2003 11:45
Location: Florence

Post by ann »

Maïwenn wrote:Ben tu reconnaîtras que c'est hyper long !

Je verrai ce soir si j'ai le temps de regarder au moins le début...
:confused: ben oui, j'ai vu la longueur et je n'ai meme pas eu le courage de lire la première phrase!!!
Pile ou face?
Rosy
Guest

Post by Rosy »

OK Maïwenn, merci beaucoup. En effet, je dois avouer que C long, je croyais l'avoir précisé dans mon message précédent mais je m'aperçois que ce n'est pas le K. Encore merci. Et après cela, je dois connaitre ce texte, mais cela est une autre histoire, personne ne peut m'aider à mémoriser un texte, même si j'en aurais bien besoin... :)
Rosy
Guest

Post by Rosy »

Je sais que le texte est long mais je précise simplement, pour ceux qui ne l'auraient pas remarqué, que seuls les deux premiers paragraphes sont à corriger étant donné que les deux paragraphes qui suivent sont en Français (G mis le texte en Français pour ceux qui souhaitent voir la version originale). Voilà. Merci!
User avatar
Maïwenn
Modératrice Arts & Litté.
Posts: 17565
Joined: 14 Nov 2003 17:36
Location: O Breiz ma bro
Contact:

Post by Maïwenn »

Voici le début du 2eme paragraphe. Si tu as des questions n'hésite pas à demander.


Fully conscious of its capacities of speaker j'aurais mis : his speaking capacities , Hitler insists lengthily lengthily avant insists in Mein Kampf on the importance of propaganda, power station in the ideology Nazi Nazi avant ideology (c'est un adjectif). j'hésite, mais je crois qu'il n'y a pas besoin de "the" and the pareil, pas de the totalitarian
culture, and in particular of the speeches to galvanize crowd crowdS: those
were to be simple and accessible, to contain only one reduced number
of ideas and information. Consequently, Hitler was pas de was always addressed to
the people according to the same simplistic and repetitive logic.
Pronounced on a tone sometimes déclamatoire declamatory, sometimes spell-binding,
its speeches called upon a gestural rhetoric borrowed from the ancient
speakers, associating to it epic the word je comprends pas ce passage. The importance which it si tu veux dire "l'importance qu'il attachait" alors c'est he à la place de it. Sinon je ne comprends pas...
attached to the gestural effects and the expressions of the face facial plutôt que of the face
appears in the series of stereotypes realized in 1925 by Heinrich
Hoffmann (1885-1957), photographer of the party Nazi as of his origins comprends pas...
then iconographe appointed and friendly personnel of Hitler pareil, je suis pas sûre de bien comprendre :(. These
instantaneous was taken snapshots were taken whereas while Hitler, upright in front of the
objective, MIME mimes an imaginary speech, adopting in turn a combative,
imperative, ironic installation est ce que tu veux dire posture ? and visionary ? , and that, while behind him, a
gramophone diffuses the speech in question. Its his. Malgré ce qu'il a fait il reste une personne... gesticulations -
raised arms, tightened fists, tended index... - just as exaltées
mimicry of its face the elated expressions of his face - voluntary determined pout, eyes exorbities or dreamers, bulging or dreamy eyes
stop hargneusement open je comprends pas là... , lips outlining an ironic smile... - are as
many effects intended to reinforce the content of its his remarks and to
communicate its his state of mind to the listeners.
Penn ar Bed
The end of the land
Le commencement d'un monde
Rosy
Guest

Post by Rosy »

MERCI bcq Maïwenn, c'est très gentil de ta part.
Et pour le reste du texte, j'espère que qqln acceptera d'y jeter un coup d'oeil (avant lundi) sinon tanpis :cry: . Encore merci!!!
Cami
Guest

Post by Cami »

Salut! J'essayerai d'y jeter un coup d'oeil avant lundi. Bon courage.
User avatar
Tao
Membre / Member
Posts: 190
Joined: 30 Dec 2003 15:45

Re: Qui accepterait de corriger un texte traduit en Anglais

Post by Tao »

Rosy wrote:Je vous en prie, je passe à l'oral lundi
Tu ne serais pas en train de vouloir tricher à ton exam en demandant à d'autres de corriger tes erreurs ?...
Tao, tu parles trop :par-ici:
Post Reply