Svenska

Forum for English and all other languages.

Moderators: kokoyaya, Beaumont

Post Reply
Marlon
Membre / Member

Svenska

Post by Marlon »

Hej!

Jag heter Marlon och är född i Brasilien. Jag bor i Brasília med min mor och min syster. Jag pratar portugisiska, tyska, japanska, finska och engelska.

Nu kan jag bara lite svenska, men en dag vill jag tala det flytande. Jag studerar svenska på internet och jag föstår inte mycket bra. Jag åker till staden varje tag och min syster går till skolan. Hon gillar mig mycket!

Jag älskar språk! Jag vet inte, varför jag studerar svenska, men det är underbart! Jag har en trevlig broder, som heter Mateus, och tre vackra systrar. Min fader är en mycket snäll person, darför han hjälper mig varje timme.

Nu har jag äntligen skrivit en text på svenska!

I NEED TO PRACTICE MY SWEDISH... COULD ANYONE HELP ME?

marloncori @ hotmail . com
solbjerg
Membre / Member

Re: Svenska

Post by solbjerg »

Hej Marlon!
Det var jo ganska bra. Har du bot i alla dom olika länder?
Tag är tysk - det heter dag på svenska och du glömte et r i förstår
Känner du den svenska songskriveran Bellman?
Kanske du kunna läre deg nogon af hans visar, det är bra träning tycker jag.
Jag är själv ifrån Danmark, men kan lite svenska också.
Hälsninger
solbjerg
Marlon wrote:Hej!

Jag heter Marlon och är född i Brasilien. Jag bor i Brasília med min mor och min syster. Jag pratar portugisiska, tyska, japanska, finska och engelska.

Nu kan jag bara lite svenska, men en dag vill jag tala det flytande. Jag studerar svenska på internet och jag föstår inte mycket bra. Jag åker till staden varje tag och min syster går till skolan. Hon gillar mig mycket!

Jag älskar språk! Jag vet inte, varför jag studerar svenska, men det är underbart! Jag har en trevlig broder, som heter Mateus, och tre vackra systrar. Min fader är en mycket snäll person, darför han hjälper mig varje timme.

Nu har jag äntligen skrivit en text på svenska!

I NEED TO PRACTICE MY SWEDISH... COULD ANYONE HELP ME?

marloncori @ hotmail . com
Post Reply