Un petit texte en Slovène pour moi qui n'y comprends rien

Bienvenue sur le forum Freelang.com !

Moderators: kokoyaya, Beaumont, Sisyphe

SuperCed
Membre / Member

Un petit texte en Slovène pour moi qui n'y comprends rien

Post by SuperCed »

Je suis nouveau sur le site, donc "bonjour tout le monde"!
J'ai récupéré un petit texte en Slovène, le problème, c'est que je ne connais pas granbd chose à cette langue.

J'aimerais savoir vaguement de quoi ça parle si quelqu'un comprend cette langue :
Moji trenutki življenja so pri?eli te?i v sredini toplega meseca junija. Kot majhna pun?ka sem najraje sedela v dedkovem naro?ju in poslušala njegove pravljice, s?asoma mi je pri?el pripovedovati dogodke iz vojne, ki jih je sam tudi doživel. Ko je bilo na nebu nekaj puhastih belih obla?kov, ostali del pa modrina, sem najraje sedla v zeleno trato ter sanjarila. Sanjarila o stvareh, ki jih s?asoma, ko odraš?aš, postaviš na stranski tir.

Otroški brezskrbni dnevi so sedaj za mano. Še vedno so sledi o njih, vendar vsaki novi dan te sledi po?asi zakriva. V meni ni ve? majhne, plavolase deklice, ki ji je bilo res vseeno, ali bo jutri znova nov dan. Vsak dan se spreminja, tako sem se tudi jaz. Skupaj z vrstniki sem iz otroškega sveta vstopila v najstniški svet. V svojem kratkem življenju sem že prišla do križiš?a dveh cest. Morala sem se odlo?iti, upam, da sem se pravilno. S to odlo?itvijo sem si za?rtala svojo prihodnost in s tem poti, po katerih želim stopati skozi leta. Razmišljam o svoji prihodnosti in to je prvi znak, da odraš?am. Sedaj na svet in na samo življenje gledam druga?e, kot sem gledala, ko sem bila majhna. ?ez nekaj let pa bom ta svet gledala spet skozi druga?ne o?i. Razumela bom stvari, ki so mi sedaj prav tuje, razmišljala povsem druga?e. To vse je smisel odraš?anja.

Ko bom starejša, bom v svojem življenju morda pogrešala otroške dni, najstniške težave, vendar pa si potihoma želim, da bi ti dnevi kmalu prišli. Ko odrastem, želim biti sre?na, predvsem pa želim živeti kot zares dober ?lovek. Da bi si znala vzeti ?as zase, za svoje majhne sanje in modro nebo.
Merci!
kokoyaya
Admin

Post by kokoyaya »

Déplacement de ce sujet vers la section idoine :)
svernoux
Membre / Member

Post by svernoux »

C'est quoi, l'origine du texte ? C'est tiré d'un roman ?
Sonka - Сонька
It's crazy how the time just seems to fly
But for a moment you and I, we caught it
chabing
Guest

Post by chabing »

Bon, je ne tente pas de trad' finalement... j'ai trouvé le texte!

EDIT:
RAZMIŠLJAMO O ODRAŠČANJU…

Moj svet se spreminja – odraščam!

Moji trenutki življenja so pričeli teči v sredini toplega meseca junija. Kot majhna punčka sem najraje sedela v dedkovem naročju in poslušala njegove pravljice, sčasoma mi je pričel pripovedovati dogodke iz vojne, ki jih je sam tudi doživel. Ko je bilo na nebu nekaj puhastih belih oblačkov, ostali del pa modrina, sem najraje sedla v zeleno trato ter sanjarila. Sanjarila o stvareh, ki jih sčasoma, ko odraščaš, postaviš na stranski tir.

Otroški brezskrbni dnevi so sedaj za mano. Še vedno so sledi o njih, vendar vsaki novi dan te sledi počasi zakriva. V meni ni več majhne, plavolase deklice, ki ji je bilo res vseeno, ali bo jutri znova nov dan. Vsak dan se spreminja, tako sem se tudi jaz. Skupaj z vrstniki sem iz otroškega sveta vstopila v najstniški svet. V svojem kratkem življenju sem že prišla do križišča dveh cest. Morala sem se odločiti, upam, da sem se pravilno. S to odločitvijo sem si začrtala svojo prihodnost in s tem poti, po katerih želim stopati skozi leta. Razmišljam o svoji prihodnosti in to je prvi znak, da odraščam. Sedaj na svet in na samo življenje gledam drugače, kot sem gledala, ko sem bila majhna. Čez nekaj let pa bom ta svet gledala spet skozi drugačne oči. Razumela bom stvari, ki so mi sedaj prav tuje, razmišljala povsem drugače. To vse je smisel odraščanja.

Ko bom starejša, bom v svojem življenju morda pogrešala otroške dni, najstniške težave, vendar pa si potihoma želim, da bi ti dnevi kmalu prišli. Ko odrastem, želim biti srečna, predvsem pa želim živeti kot zares dober človek. Da bi si znala vzeti čas zase, za svoje majhne sanje in modro nebo.

Jerneja Horvat, 1.a
http://www2.arnes.si/~rznida/go/bilten2001.htm
Moji trenutki življenja so pričeli teči v sredini toplega meseca junija.
"Les instants de ma vie sont ... ... au milieu du chaud mois de juin????"... mais en fait je n'en sais rien mais pour moi ça ressemble à ça...

:sweat:
SuperCed
Membre / Member

Post by SuperCed »

Merci, c'est déjà super sympa !

Mais ça raconte quoi en gros?
Quelqu'un parle courament cette langue ici?
svernoux
Membre / Member

Post by svernoux »

SuperCed wrote:Mais ça raconte quoi en gros?
C'est un récit au passé, à la première personne du singulier. Y'a des descriptions, notamment de lieu, mais aussi d'actions il me semble. Ca pourrait être un récit du type journal intime ou un roman. Je sais pas pourquoi, je pencherais pour un texet littéraire. Mais je suis incapable de t'en dire plus.
SuperCed wrote:Quelqu'un parle courament cette langue ici?
Une personne, oui : Nephilim. Mais il ne vient pas très régulièrement sur le forum. Si c'est urgent, tu peux essayer de lui envoyer un MP, ou un mail si ça figure dans son profil.
Sonka - Сонька
SuperCed
Membre / Member

Post by SuperCed »

Ce n'est pas urgent, mais je vais essayer de lui demander quand même.

Merci beaucoup en tous cas !

Mes compétences en langues sont très limitées. Anglais technique, et des bases d'espagnol. J'espère pouvoir un jour donner de l'aide à quelqu'un sur ce forum, mais je suis un peu dubitatif.
Beaumont
Admin

Post by Beaumont »

svernoux wrote:
Une personne, oui : Nephilim. Mais il ne vient pas très régulièrement sur le forum. Si c'est urgent, tu peux essayer de lui envoyer un MP, ou un mail si ça figure dans son profil.
Nephilim parle slovaque, pas slovène (enfin pas que je sache). ;)

En revanche il y a 3 traducteurs Freelang du slovène au français...

:hello:
Time is an illusion. Lunchtime doubly so.
SuperCed
Membre / Member

Post by SuperCed »

En effet, ce n'est pas tout à fait la même chose, et ce n'est pas à coté.

Merci, j'ai demandé à une traductrice du site.
chabing
Guest

Post by chabing »

sur le site, on peut voir qu'il s'agit de textes rédigés par des lycéens... c'est un bulletin de ce lycée pour l'année 2001...

les textes semblent être des essais ou des poêmes... d'où le caractère littéraire... et les réflexions...

je crois que le mot essentiel est "odraščam"... un verbe conjugué à la première personne (?).
želim biti srečna
>je veut être heureuse...

désolé, je ne peux traduire que certains fragments, pour les autres je ne peux m'avancer... la prudence est de rigueur...

les vrais traducteurs feront mieux que moi! :loljump:

:hello:
SuperCed
Membre / Member

Post by SuperCed »

En fait, j'ai rencontré la personne qui a écrit ce bout de texte. C'était le 31 décembre en Slovénie, à Ptuj.

Donc je voulais savoir ce qu'elle pouvait bien raconter dans ces textes.

Merci beaucoup pour votre aide à tous!

Ce site donne envie de se mettre aux langues étrangères.
chabing
Guest

Post by chabing »

Ko bom starejša
> quand je serai plus vieille...

à chaque fois que tu posts, je traduis un petit bout... mais je ne parle pas slovène, mais ce que je traduis doit être fiable à 90% :sleep:

En fait ça m'amuse beaucoup mais je n'ai pas le temps de deviner tout le texte... le slovène est proche du serbo-croate à l'écrit! :sun:
SuperCed
Membre / Member

Post by SuperCed »

Ce qui serait génial, ce serait d'avoir les deux dernière phrase comme ça j'aurais aussi la conclusion.

Sinon, on m'a dit vaguement que ça parlait de guerre aussi...
chabing
Guest

Post by chabing »

iz vojne... de la guerre ou de l'armée...

les deux dernières phrases, je ne peux les traduire

Ko odrastem, želim biti srečna, predvsem pa želim živeti kot zares dober človek. Da bi si znala vzeti čas zase, za svoje majhne sanje in modro nebo.
Quand je ... (grandirai??), je veux être heureuse, puis surtout je veux vivre comme un ... homme bon. Que tu (féminin) saches prendre le temps (??) ..., pour ton petit rêve et ... ciel.

Je ne sais pas si cela te sera utile... je ne peux en faire plus pour ces deux phrases... c'est très approximatif!

Comme je l'ai dit, je ne suis pas censé avoir des compétences pour cette langue, mais si cela peut te dépanner...

Sinon quand tu auras la trad', signale-moi mes erreurs!!! :hello:
svernoux
Membre / Member

Post by svernoux »

Beaumont wrote:
svernoux wrote:
Nephilim parle slovaque, pas slovène (enfin pas que je sache). ;)
OOOPS ! :confused: Désolée SuperCed de t'avoir induit en erreur, j'ai lu le message trop vite...
chabing wrote:En fait ça m'amuse beaucoup mais je n'ai pas le temps de deviner tout le texte...
c'est à peu près pareil pour moi... Et j'obtiens à peu près les mêmes déductions que toi !
Sonka - Сонька
Post Reply