Leeloo Multipass wrote:
note :
估价 veut plutôt dire "estimer" (un prix), évaluer
家庭 : famille
on dira plutôt :
wo3 xi3huan wo3(de)jia1
traditionnel : 我 喜歡 我(的) 家
simplifié: 我 喜欢 我(的) 家
Hm... justement j'avais des doutes (vu que les variantes sémantiques sont très nombreuses pour ces traductions - 估价 à l'origine pour "apprécier", 家庭 pour "la maisonnée" ), ... au moins je le saurai maintenant !
Qaund à la phonétique... je ne l'ai pas mis car ce n'est pas demandé il me semble, et que de toute manière sur un dessin, du pinyin sous les idéo ça ferait pas super en plus je pense !!!!
Last edited by alex51 on 30 Apr 2005 17:38, edited 3 times in total.
Quand tu te lèves le matin, remercie pour la lumière du jour, la nourriture et le bonheur de vivre. Si tu ne vois pas de raison de remercier, la faute repose en toi-même.
Tecumseh, chef shawni
Thank you all very much! You are a nice group of people. With everyone's help I've now got a language for 19 of the 48 panels!
(btw i will use "Me gusta mi casa")
Romanian: Îmi iubesc casa. Hebrew:
If you’re a male: אני אוהב את הבית שלי [ani ohev et habayit sheli]
If you’re a female: אני אוהבת את הבית שלי [ani ohevet et habayit sheli]
As usual with Hebrew, expect Gilen’s confirmation.
Last edited by Cãlin on 01 May 2005 14:12, edited 1 time in total.
zcalin, you made a mistake in your message , you ve put twice " if you're a male" but one of it should be " if you re a female" ...
Quand tu te lèves le matin, remercie pour la lumière du jour, la nourriture et le bonheur de vivre. Si tu ne vois pas de raison de remercier, la faute repose en toi-même.
Tecumseh, chef shawni
Thank you everyone for all your help. I've recommended this forum to everyone that has asked where I got the languages, so if you get a lot of new irritating requests, blame me!
Craig wrote:I've recommended this forum to everyone that has asked where I got the languages, so if you get a lot of new irritating requests, blame me!